26.3.05

Maria und Glasisch gestorben


De afgelopen maanden HEIMAT 1 gekeken. Ik had de DVD-serie (6 DVD's met ongeveer 15 uur serie) rond de kerst gekocht en heb er bijzonder van genoten, en ben nu dus een fan. De geschiedenis van Duitsland in de notendop van een klein dorp in de Hunsrück (tussen Rijn en Moezel) met zoveel mooie beelden, een veelzijdige verhaallijn en vol met vondsten en symboliek. Kortom een topper. Ik had de serie destijds (ergens halverwege de tachtiger jaren) nooit gezien en da's maar goed ook omdat ik er nu onbevooroordeeld van heb kunnen genieten. Gisteravond het laatste - en niet allersterkste - deel 11 gezien. Ik ga gauw deel 2 kopen dat vooral over de zeventiger en tachtiger jaren gaat, en, in plaats van Maria, Hermannchen als hoofdpersoon heeft. Reitz heeft een cinematografisch monument vervaardigd en het is meer dan prachtig. Zou mijn dorpse achtergrond en bekendheid met dialect, de waardering hebben verhoogd? Posted by Hello

Geen opmerkingen: