3.10.05
Glimmend van trots
Eindelijk. Ik heb grote geldbedragen aan vrienden en bekenden uitgeloofd die hun kind "Jan" zouden noemen. Doch niemand heeft het ondanks de vooruitzichten van een vette premie gewaagd zijn kind te vernoemen. En dan nu, in navolging van succesfomules als "Linda" een glossy die Jan heet. Ik wed dat er marktonderzoek aan vooraf is gegaan. Uit dit onderzoek kan niet anders dan gebleken zijn dat zo'n naam een gouden greep is. Alleen vind ik de marketing nogal dwingend. "Word verliefd" is weliswaar geformuleerd als een uitnodiging, maar omdat liefde iets exclusiefs is, dat je als het ware vanuit jezelf moet worden, gaat het over de top. Ik zou een contactadvertentie nooit op deze manier beginnen. "Nieuwsgierig naar Jan?" is dat niet wat. (De nieuwsgierigheid naar Jan kun je overigens bevredigen door het lezen van Dagelijks Leven. Daar heb je geen glossy voor nodig). Ik vrees voor de toekomst van het zoveelste glanzende blad. Aan de naam heeft het verdwijnen in de anonimiteit dan natuurlijk niet gelegen.
Vanaf morgen ligt Jan in de schappen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
De VdH moet elke keer glimlachen om het onderschrift 'het nonsense glossy', terwijl de onoplettende lezer daar wellicht zou lezen 'het no-nonsense glossy'...
Jans dagelijks leven volgt ze echter slechts sporadisch dus eens per maand een flinke Jan-dosis zou misschien dat gat in haar markt kunnen vullen
He get, wat schrijft ze nu? Ehrm... nou ja, je begrijpt wat ze bedoelt, de nieuwsgierigheid naar Jan kunnen ehhh.. nou ja, voor ze het nog erger maakt, sluit ze maar ssnel af door dit niet eh toch maar wel te publiceren...
Een reactie posten