25.5.05

Also sprach Sjaak


Onder de balken van cafe Floris V en de rook van het Muiderslot gaf Stefan, tijdens de ochtensessie van ons bedrijfsuitje, een presentatie over de toekomstige Bistro-organisatie. Hij heeft een mooi plaatje gemaakt waarin duidelijk wordt dat we steeds meer specifieke opdrachten krijgen en minder zelfstandig bezig kunnen zijn. Stefan heeft een helder inzicht in onze situatie en kan het vlot uitleggen. Waar zowel hij en ik nog aan moeten schaven is onze motoriek tijdens voordrachten: we zijn nogal beweeglijk en weten met onze armen en handen geen raad. De fraaie plaatjes leidden zowaar tot een levendige discussie, want ome Henk laat altijd van zich horen. Al was het maar om de eigenheid van zijn vakinformatie-handeltje te benadrukken. Posted by Hello

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je maar oppast teveel te gaan trainen op de handen, anders wordt Sjaak een veredelde Erwin Kroll :-P

Anoniem zei

Ik moet er geloof ik binnenkort ook aan geloven en een weblog starten. Waar halen jullie toch allemaal die tijd vandaan?
Maar om bij de inhoud te blijven: om eerlijk te zijn vind ik bij Stefan het zwaaien met de handen nogal meevallen. Hij zou wel wat kunnen leren van Sjaak wat stemgebruik betreft. Vaak te zacht en dat zou Sjaak niet gauw overkomen. :-)

Sjaak zei

Tsja, Sjaak kan wel leven met de recentie. Een vlot verhaal: te je zegeningen want kennelijk onbewust bekwaam in deze. De presentatie/houdingspuntjes onderschrijf ik. Gelukkig blijkt uit onderzoek dat 80% van de boodschap wordt bepaald door nonverbale communicatie dus we hebben het over details. Er is gelukkig nog wat te verbeteren. Ik mis een beetje de personal coach die ik vroeger (letterlijk naast me) had.