6.7.06

In Plantona


Mijn moeder zong bij de Twents Christelijke Oratorium Vereniging. Mijn enige muzikale opvoeding bestaat uit het aanhoren van de Vier Jahreszeiten, het Requim van Verdi, en iets van Handel. Ik moest de naast me in slaap vallende vader tijdens de uitvoeringen vaak wakker schudden. Het gebrek aan maatgevoel en toon kunnen houden erfde ik van hem. De alt van Ma was niet aan mij besteed. Ik vind dat Hetty een aardig potje kan zingen en Cor speelde een leuk deuntje op de piano. Het muzikale erfgoed moet dan ook in die hoek worden gezocht.
We gaan het met de jongens proberen en ze hebben allebei 4 proeflessen achter de rug. Derk op saxofoon en Bart op keyboard. Komend jaar gaan we een vermogen investeren in hun instrumentale ontwikkeling want muziekles is een dure bezigheid die eigenlijk alleen voor veelverdieners is weggelegd.
Ik mocht al een klein uitvoerinkje bijwonen van Bart z'n lesgroepje. Ze brachten "Marieke heeft een lammetje" en "in Plantona" vrij vlekkeloos ten gehore. Gelukkig was de uitvoering kort genoeg om niet weg te dutten. Ik heb Coos alvast gewaarschuwd dat ze me bij de eerste tekenen daarvan stevig in de zij moet porren.

Geen opmerkingen: