2.11.06

Aap-Mies-Notebook

Ik broed al twee weken op een ingezonden stuk voor bijvoorbeeld NRC. Daarin zet ik mijn idee uiteen over het verstrekken van laptops aan middelbare scholieren. Hiermee sla je vele vliegen in een klap. Geen gesjouw meer met een zware schoolboeken tas, gratis verstrekken van schoolboeken is digitaal een stuk makkelijker en goedkoper, alle scholieren hebben zowel thuis als op school de beschikking over een P.C. en het biedt een platform voor verdere innovatie van het onderwijs. Alvorens ik iets wegstuur laat ik mijn bloglezers graag kennismaken met mijn voorstel. De werktitel van mijn bijdrageis als de titel van dit blogje: Aap-Mies-Notebook. Via de link kom je bij het concept. Zelf vind ik het natuurlijk een heel goed idee, maar het verkopen van zo’n idee is natuurlijk heel andere koek.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Vóór! Geen gezeul meer voor de vele 'twee-huizen'-pubers met late avondstress omdat het 15 kg pakket voor morgen nog niet compleet is. Alleen daarom al. Maar de andere argumenten vind ik ook steekhoudend. Ook mijn dochter heeft nog ruim een jaar de tijd.

Anoniem zei

Hoera, alle kinderen al voor hun 15e aan de RSI, dát zal ze nou echt vooruit helpen in de wereld!

Anoniem zei

Mee eens. Nooit meer gezeik dat je dat ene boek niet bij je hebt, nooit meer in discussie over de je-mag-maar-15%-van-je-eigen-gewicht-tillen-regel. Nooit meer de afweging maken of ik dat ene boek maar op school moet laten omdat mn tas anders zo zwaar wordt...
Het nadeel is alleen dat het je nu al aangeleerd wordt om de hele dag van minstens 8.30 tot misschien wel 15.20 8er de computer te zitten. Verder kun je een boek snel even doorbladeren, en gaat dat met een aap-mies(?)-notebook minder snel. Echt zo'n goed idee? Ik weet het niet.