28.1.07

Van boven gezien

De tuin moest opgeruimd. Komend weekend moet er een tent-aanbouw aan het huis vanwege mijn feestje. In weer en wind had ik alles redelijk opgeruimd. Toen kwam buurman met de hogedrukspuit op de proppen. Het leek hem verstandig de alglaag van het terras te spuiten zodat de gasten volgende week niet meteen op hun bek gaan. Fluitje van een cent met zo’n krachtige straal. Maar het bleek een hels karwei want alle tegels moesten stuk voor stuk stevig worden bewerkt. William bedankt voor drie uur werk en de foto. Wel werd het heel erg schoon, een bijna blinkend stoepje. En tijdens deze zeer grondige reiniging bedacht ik me dat ik zo niet alleen voorbereid zou zijn op een fatsoenlijke ontvangst van het bezoek maar ook op de eventuele wederopstanding van mijn moeder. Want het is alleen voor haar dat ik uiteindelijk dit boenen doe. Ik wil van haar, mijn opperpoetskoningin, een instemmend knikken.

Geen opmerkingen: