28.2.06

Veldheer

Maandagavond waren de jeugdcoaches door Ankie bijeengeroepen om wat uitleg te krijgen over het gaan hockeyen in zestallen. Tot nu toe speelden de jongens drie tegen drie. Toine, een van de hoofdtrainers van de Deventer Hockeyclub, gaf een half uur les en toelichting op het spel. Sportmensen, en ook deze Toine, stralen altijd een praktisch didactische aanpak uit die het vast heel goed doet bij de kleine kinderen. Duidelijke taal, regels, dat moet je wel en niet doen, heldere uitleg, gezonde rode konen. Ik ben al blij als ze op tijd hun veters dicht hebben en loop langs de lijn wat schreeuwerig aan te moedigen. Maar het geven van de juiste aanwijzingen, even vooraf -op hun niveau zonder kinderachtig te worden- praten , ja die hele vlotte vanzelfsprekende sportieve uitstraling dat is iets dat ik waarschijnlijk niet meer onder de knie ga krijgen. Dat red ik motorisch al niet eens.
Gelukkig revancheer ik me met een kekke teamwebsite. (Die van Sjaak z’n zoon’s voetbalteam is nog fraaier) Weblogs zijn ideaal voor teams, zijn door een kind te onderhouden, kosten niks en dragen snel bij aan het gemeenschapsgevoel.
Ankie beveelt mijn site graag bij de andere coaches aan omdat ze het leuk geschreven vindt. Ieder heeft zo zijn eigen speelveld, zo troost ik mij. En bij de juiste klik is het mijne zelfs geanimeerd.

1 opmerking:

Anoniem zei

lees met veel genoegen je stukjes.
vader van hans